Sayfalar

Translate

2 Temmuz 2013 Salı

TAM BUĞDAY UNUNDAN NEFİS ÜZÜMLÜ KEK VE DOĞAL KAYISI SUYU

 
  Merhabalar...


bugün sizlerle paylaşmak istediğim üzümlü kek, rahmetli Cemal Usta'nın tarifidir. Sevgili Derya Baykal'ın programında vermişti yıllar önce bu tarifi,çok başarılı standart üzümlü kek tarifi.Ben bunu tam buğday unuyla yaptım,siz beyaz unla da yapabilirsiniz...
    Üzümlü kek
   Malzemeler:
 * 180 gr tereyağ veya margarin
 *180 gr (1 su bardağı) şeker
 *3 yumurta
 *2 su bardağı un
 *1/2 paket kabartma tozu
 *1 limon kabuğu rendesi
 *1 kase kuru üzüm


   Öncelikle üzümlerimizi sıcak suyla ıslatıp bekletiyoruz 15-20dk.(üzümlerin şişmesi için).Daha sonra bildiğimiz gibi yumurtalar ve şeker iyice çırpılır, iyice yumuşamış veya eritilmiş tereyağ ya
da margarin eklenir, limon kabuğu rendesi,un ve kabartma tozu ile birlikte üzümler ilave edilerek homojen bir karışım olana dek karıştırılır.Önceden ısıttığımız 180°C fırında pişiriyoruz.Afiyet olsun...

 Gelelim evde doğal kayısı suyu yapımına.doğal beslenme önemli tabi,özellikle de çocuklarımız için.Şu an tam da mevsimi,isterseniz bir parça limon tuzuyla dolapta saklayarak kışın da tüketebilirsiniz.Ben kayısı,şeftali,erik ve vişneden de yapıyorum,tercih sizin.Özellikle dolapta kalmış,yumuşamış ya da iyice olgunlaşmış meyvelerden daha iyi sonuç alır hem de değerlendirmiş olursunuz.
  
     Malzemeler:

 *1 kg kayısı
 *500 gr şeker
 *su ve küçük bir parça limon tuzu
    Öncelikle kayısılarınızın çekirdeklerini çıkarabilirsiniz,ben çıkarmadım,zaten kayısılarım iyice olgun ve yumuşaktı.kayısıları yıkayıp tencereye aldım üzerini geçecek kadar su ilavesiyle bir iki taşım kaynatıp altını kapattım.5-10 dakika sonra tahta kaşık yardımıyla süzgeçten geçirdim,şekerini ve limon tuzunu ilave edip karıştırdım.Afiyet olsun...  

        İşte bu da aynı yöntemle yaptığım erik suyu. Ben formoza ve kiraz eriği kullandım. Diğer kırmızı eriklerden de yapılabilir. Yaz sıcaklarında misafirlerim ve çocuklarım çok severek tüketiyorlar. Umarım sizler de yapar, beğenirsiniz...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...